Tuesday, July 27, 2021

Manfaat Ubi Jaga Di Dalam Produk Minuman Botani Episor Xtra

Manfaat Ubi Jaga Di Dalam Produk Minuman Botani Episor Xtra

 


Bercerita mengenai herba Ubi Jaga, ramai lelaki di Malaysia tahu akan manfaat besar herba ini. Herba Ubi Jaga juga dikenali sebagai Smilax Myosotiflora telah lama diguna oleh masyarakat orang Asli dalam perubatan tradisional serta masyarakat Melayu dahulu kala sebagai makanan tambahan untuk ransangan seks.

Bagi yang baru mengenali herba Ubi Jaga, herba ini banyak terdapat di dalam hutan tropika di Asia Tenggara. Ia tumbuh merayap secara meliar.

Menurut Dr Zubaidi Hj Ahmad, herba ini dipercayai boleh membantu pengedaran darah yang sempurna. Herba ini juga diguna sebagai ubat tradisional untuk menguatkan tenaga lelaki, sebagai tonik untuk menambahkan metabolisma badan.

Banyak kajian juga mendapati herba Ubi Jaga dipercayai membantu menambah keinginan seks, menambahkan rasa sensitiviti, menguatkan kekerasan dan membolehkan lelaki dewasa untuk menikmati seks yang lebih kerap dan lebih lama.

Melalui perubatan tradisional cina, herba Ubi Jaga dipercayai membantu mengimbangkan mood, membantu tekanan darah yang lebih sihat dan meningkatkan tenaga.

Apabila herba Ubi Jaga ini diangkat secara kormesial, banyak industri produk kesihatan melalui kajian R&D Makmal kesihatan menggunakan herba Ubi Jaga ini didalam produk berasaskan minuman botani.

Seperti Episor Xtra, produk ini juga mengandungi bahan-bahan herba terpilih seperti Ubi Jaga, Tongkat Ali, Madu, Kayu Manis untuk menambah rasa lebih enak diambil begitu sahaja.

Ia dijadikan minuman kesihatan kebanyakan pengguna di Malaysia, Singapore dan Brunei sebagai supplemen pilihan terbaik dan berkualiti.


Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search